Гармаш і Хачеріді вчаться на тренера: «Я не побачив зірковості, нахабства чи зневажливості від них», ‒ сказав інструктор Центру ліцензування

Переглядів 2592
автор Олександр Карпенко Олександр Карпенко
7 голосів
Гармаш і Хачеріді вчаться на тренера: «Я не побачив зірковості, нахабства чи зневажливості від них», ‒ сказав інструктор Центру ліцензування
Вадим Лазоренко. Фото: Колаж «Український футбол»
Відомий український тренер та інструктор Центру ліцензування УАФ Вадим Лазоренко в ексклюзивному коментарі «УФ» розповів про вступ на навчання екс-динамівців Євгена Хачеріді та Дениса Гармаша.

Днями інфопростір сколихнула новина, що група зіркових футболістів вступила на навчання групи відомих українських гравців, зокрема колишніх футболістів Динамо та збірної України Євгена Хачеріді та Дениса Гармаша. Диплом UEFA категорії В, який вони виборюють, в Україні дає право працювати помічником головного тренера в командах ПФЛ, а також в аматорському футболі. Раніше диплом рівня В від УЄФА отримали такі відомі футболісти, як Денис Бойко, Артем Кравець та Євген Селезньов.

Сайт «Український футбол» зв'язався з Вадимом Лазоренком, який розповів подробиці першого зібрання зіркової групи на тренерських курсах на його лекціях.

«На першому занятті розглядали побудову тренувального процесу в сучасному футболі»

 – Вадиме Миколайовичу, ваш нинішній курс привернув увагу кількістю зірок, які вирішили розпочати навчання на тренера. У вас вже відбулося знайомство з новою групою?

 – Так, в мене було методичне заняття. Як діючий тренер і тренер-інструктор, на прохання керівників Центра ліцензування, іноді провожу лекції і практичні заняття для наших українських тренерів різних категорій. Це було перше знайомство з цією групою, де ми розглянули питання про побудову тренувального процесу в сучасному футболі.

 – Розкажіть більш докладно, як навчаються майбутні тренери Гармаш і Хачеріді: скільки начиток перед тим, як учні захищатимуться на модулях?

 – У кожної категорії є свій термін навчання. Хлопці матимуть можливість прослухати лекції з різних аспектів футболу. Загалом,  Диплом - В має три модулі, але є домашня робота, яку тренери мають відпрацьовувати вдома індивідуально.

 – Після першої зустрічі з групою ви оцінили для себе, хто справді прийшов навчатися, а хто ‒ просто посидіти на лекціях?

 – Зовсім мало часу, щоб зробити якісь висновки, але мені здалося, що вся група була зацікавлена в дискусіях і байдужих не було! Бувають різні групи, але хімія між нами була, я це відчував.

 – Політило та Лисенко поєднують навчання з виступами серед аматорів. З вашого досвіду, наскільки це може бути в мінус навчальному процесу? Або навпаки – отримані знання допомагають по-іншому подивитися на футбол...

 – Не бачу ніяких перешкод. Головне в цьому – мотивація навчатися і розвиватися. Це постійний процес, а час обов’язково знайдеться, якщо буде бажання. А якщо його не буде, то ти можеш і не грати за аматорів, мати багато вільного часу, при цьому не вчитись і не розвиватись. Мотивація і ціль – головний чинник в цій справі.

«Жодної зірковості від Гармаша та Хачеріді я не побачив»

 – Хачеріді та Гармаш на полі були відмороженими гравцями, які не стримували себе на полі. У залі вони більш спокійно себе поводили, активно дискутували?

Я не побачив ніякої зірковості, нахабства, або зневажливості з їх сторони. Переді мною сиділи абсолютно адекватні і ввічливі молоді люди, які були активними учасниками процесу. Є принцип, якого я притримуюсь по життю: головне не ким ти був, а ким став.

Всі в молодості ми робимо помилки, на те вона і молодість. Інша справа, що хтось робить висновки і змінює себе, а інших життя не вчить і вони залишаються в парадигмі минулого. У кожного є вибір і він завжди за нами.

Я кожен раз кажу молодим тренерам, які починають свій шлях в новому для себе амплуа, що по-перше кожен повинен вирішити, наскільки йому це потрібно. Не всі можуть стати тренерами. Якщо ти пішов в цю професію, то, як і в будь-якій справі, треба постійно вдосконалювати свою компетентність, бути в інформаційному потоці. Все змінюється і треба бути освідомленим і розвиватись постійно!

 – Нинішнє покоління гравців, які вирішили стати тренерами, намагаються більше отримувати нової інформації та не сидять на місці.

 – Я хотів би провести паралель між тренерами минулих років і нинішнім поколінням. Як на мене, тренери минулих років не мали стільки можливостей, скільки мають тренери сьогодні: доступ до інформації, умови для тренувань, сучасні технології, якими може користуватися нинішнє покоління тренерів. У них є багато на сьогодні інструментів для вдосконалення рівня тренувального процесу, тактичних моментів гри.

Тренери минулого покоління, в більшості своїй, росли на принципах гри Лобановського і багато хто використовував його підходи до тренувального процесу. На той час, його методика була однією з найкращих, інших практично не знали, бо були обмежені в доступі до інформації. До речі, багато італійських видатних тренерів використовували її.

Критерій успішності тренера, звичайно, результат. Як його досягти і що для цього треба, мабуть, не скаже ні один тренер. Якщо найбільш успішний тренер розповість свою історію, то це може тільки означати, що це його модель успіху і тільки його. Кожен тренер-початківець сам творить свою історію успіху.

 – Які ви для себе бачите критерії сучасного успішного тренера, який хоче заявити про себе?

  • Знання;
  • Компетентність;
  • Харизма;
  • Комунікабельність;
  • Стресостійкість
  • Сильний тренерський штаб.

А найголовніше ‒ знайти свій клуб, де тренер зможе реалізувати свій потенціал!