Український футбол
Скандал, який не приховати?
Про несподіване зняття з ефіру «2+2» передачі про темні сторони столичного футболу

У проекті «Гра без правил» уже виходили злободенні сюжети, зокрема, про спекуляції з квитками, арбітрів-багатіїв. Цього разу програма мала розкрити таємниці київського футболу. Особливо цікавила тема дитячих спортивних секцій, наскільки вони залежні од батьків, адже самому доводиться щомісяця платити кількасот гривень за дитину, при цьому стабільно просять гроші на екіпірування, збори, участь у чемпіонаті міста, що, наскільки мені відомо, складає 50 гривень з хлопчика, а з батьків нашої секцій вимагають 900! До того ж, у сюжеті мала би йти мова про страхові внески, обов’язкові платні медогляди, утримання майданчиків — за рік це мільйони гривень. Куди зникають ці гроші? Чому ті, хто повинен опікуватися створенням нових спортивних майданчиків для дітей, турбуються лише про власні земельні наділи та шикарні авто? Хто паразитує на київському футболі? За словами одного з коментаторів каналу, після відповідей на ці питання декому довелося би шукати нову роботу.

Однак глядачам не судилося побачити передачу, яка, як повідомляють колеги зі Sport.ua, була знята з ефіру за три години до виходу. Журналістам, які проводили розслідування діяльності Київської федерації футболу, котру очолює віце-президент ФФУ Ігор Кочетов, про причини зняття програми з ефіру не повідомили. Ні слова про це не було сказано і в програмі «Профутбол». «Ще в обід у неділю «Гра без правил» була запланована в сітці телеканалу, але за кілька годин до виходу «прийшла відмашка» зверху». Найімовірніше, хтось із вищих керівників ФФУ «попросив» керівництво телеканалу не випускати програму в ефір», — розповіло Sport.ua джерело на телеканалі.

Яка така сила могла зняти передачу, над якою серйозно працювала група журналістів, операторів, режисерів, інших працівників каналу? Хто може мати такий вплив на власника каналу Ігоря Коломойського, який сколотив величезні статки, а зараз не зміг встояти перед чиїмсь опором? Невже мільярдер з роками став таким «м’яким і пухнастим», що не витримав натиску? Хто ця впливова особа? Сайт «Чемпіон» зазначає, що це віце-президент УЄФА Григорій Суркіс.

Правда це чи брехня, керівники каналу не кажуть. Сподівався на чесність і сумління журналістів, які наважаться викласти передачу в Інтернет. На жаль, колеги поки не витримують цей екзамен.

Сам потрапляв у подібну ситуацію, коли працював у газеті «Команда». Мені подзвонив із Сімферополя Рувім Аронов і «розтрощив» керманича кримчан Олега Федорчука, в якого теж узяв коментар і назвав матеріал «Кримські розбірки». Коли про це почув Аронов, одразу став вимагати зняти матеріал з друку, хоча полоса була вже зверстана. Я навідріз відмовився (знав цю людину лише як спортивного директора «Таврії» — згодом з преси довідав­ся, що його затримали як одного з керівників банди «Башмаки», на совісті якої близько 50 вбивств), після чого мені зателефонував президент сімферопольців Сергій Куніцин. Останнє слово було за головредом, який поцікавився моєю думкою. Я сказав «ні», він усміхнувся і наказав начальнику відділу поставити інший текст. Мені було неприємно, в тому числі і через гонорар. Але на «2+2», мабуть, не рахують гроші, й моральна сторона їх не обходить. А навіщо? Можна ж і далі робити виг­ляд, що нічого не відбулося.

Сергій ТАЛИМОНЧИК.


стрічка новин