«Вартість екіпіровки клубу із середини УПЛ не перевищує 40-50 тисяч доларів»

Переглядів 181
UkrFootball.ua UkrFootball.ua
0 голосів
У Європі гранди й відомі спортивні бренди давно плідно співпрацюють, оперуючи неймовірними сумами. «УФ» згадував континентальний досвід і разом із експертом досліджував про такі справи на вітчизняному ринку

750 млн фунтів — для «МЮ»

Європейські гранди не приховують подробиць контрактів із технічними спонсорами. Наприклад, за даними офіційного сайту «Манчестер Юнайтед», клуб уклав 10-річну угоду з компанією Adidas, яка стане глобальним технічним спонсором клубу й вироблятиме форму команди із сезону-2015/16. Мінімальна сума контракту, з урахуванням різних коригувань, складає 750 млн фунтів. Компанія Nike, із якою МЮ співпрацював 13 років, залишиться технічним спонсором і виробником одностроїв команди у сезоні-2014/15.

Nike поки залишається спонсором «Ювентуса». Проте із сезону-2015/16 новим екіпірувальником туринців також стане Adidas. За шість років італійці отримають од компанії 139,5 мільйона євро. Adidas також керуватиме діяльністю клубу у сфері ліцензування та мерчандайзингу. За це «Ювентус» буде отримувати 6 млн євро в рік.

«Манчестер Юнайтед» і «Ювентус» мають найбільші контракти серед усіх інших клубів. На провідних ролях також договір мадридського «Реала» з Аdidas — 31 млн фунтів на рік. Контракт лондонського «Арсеналу» з Puma, який набрав чинності з нинішнього сезону, — 30 млн фунтів на рік, контракт «Челсі» з Аdidas — 30 млн фунтів на рік, а також контракт «Барселони» з Nike — 27 млн фунтів на рік.

Що стосується каталонців, то інформація про нову екіпіровку для них з’являється навіть раніше, ніж її офіційно представлять. Так, недавно стали доступні фотографії нової футбольної форми «Барселони». Як повідомляє сайт bombardyr.com із посиланням на іспанське видання Sport today, в Іспанії «засвітилися» інсайдерські фотографії зразу двох концептуально нових комплектів форми «Барси» сезону-2015/16 — домашній і гостьовий.

Нові комплекти форми Nike FC Barcelona 2015-16 вражають своїм дизайном.

Дизайнери Nike, працюючи над футболкою домашнього комплекту, пішли проти багаторічних традицій «Барси». Футболка домашнього комплекту форми Nike FC Barcelona 2015-16 Home Kit виконана в «революційному» британському дизайні, зате в класичній кольоровій гамі команди. Уперше за всю історію «Барселони» смуги розташовані горизонтально, а не вертикально, зазвичай таке розташування притаманне клубам із Туманного Альбіону.

2 млн доларів — для Nike

А що ж відбувається на нашій внутрішній кухні? Більшість наших клубів надає перевагу Adidas — це «Динамо», «Металіст», «Ворскла», запорізький «Металург», «Волинь» і «Говерла». Nike «зацінили» «Шахтар», «Дніпро», «Зоря», «Чорноморець» із «Іллічівцем». «Карпати» співпрацюють із Joma, донецький «Металург» — із Umbro, «Олімпік» — із Puma.

«УФ» намагався з різних джерел дізнатися про суми й терміни конт­рактів наших клубів із технічними спонсорами, але це було марною справою. На офіційних сторінках клубів обмаль інформації, не на всіх навіть можна знайти, хто є технічним спонсором клубу.

На інтернет-сторінці «гірників» стараються найбільше інформувати громадськість про свою діяльність. Так, повідомляється, що історія співпраці з Nike почалася ще 2008 року. Сума угоди тоді склала 2 млн доларів. Причому, ці гроші платив «Шахтар» спонсору, а не нав­паки. 2011 року донеччани та Nike перепідписали контракт. На яких умовах — невідомо.

Про угоду «Дніпра» з Nike інформація датована 2008 роком. Тоді гендиректор Андрій Стеценко так висловився із цього приводу: «Оскільки наш клуб намагається йти вперед і ставить перед собою високі завдання, то наші футболісти повинні бути екіпіровані гідно. Чому ми пішли на такий крок? У першу чергу, це було бажання самих гравців, тому що, на наш загальний погляд, із точки зору екіпіровки Nike — це найбільш прийнятний варіант».

Інформація щодо контракту «Динамо» з Аdidas також датована 2008 роком. Повідомлення містило такі дані: «Динамо» та компанія Аdidas після успішного 12-річного співробітництва підписали новий довгостроковий контракт, розрахований до 2018 року. Аdidas забезпечить екіпіровкою всі структурні підрозділи «Динамо» від першої команди до дитячо-юнацької школи. У контракті передбачені бонуси, які «Динамо» отримає від Аdidas у разі успішних виступів на внутрішній і міжнародній арені».

Вибір екіпіровки вітчизняних клубів для «УФ» прокоментував керуючий інтернет-магазину bombardyr.com Ростислав Броншваль, який достеменно знається на брендовій екіпіровці.

— По-перше, українські клуби на сьогодні мають екіпірування найвищого рівня, преміальних спортивних брендів. Дана обставина істотно відрізняє наші команди від європейських, де присутня велика кількість середніх і нішевих спортивних брендів, таких як Jako, Errea, Diadora, lotto, Legia, Lotto, Kelme, Patriсk, New Balance, Under Armor, Uhlsport, Select, Marathon, Saller, Do You Football, Humell. Футбольна екіпіровка топових японських брендів Asics і Mizuno, як правило, не виходить далі східної Азії.

По-друге, якщо брати грандів українського футболу, то можна сказати, що вони одягнені за останньою модою. Тобто екіпіровку, аналогічну європейським провідним клубам, наші отримують одночасно з ними, це в основному такі бренди, як Аdidas, Nike, Joma, Puma. Українські команди «Динамо», «Шахтар», «Дніпро», «Зоря», «Металіст», «Чорноморець», «Іллічівець», «Волинь», «Карпати» та інші мають дуже високий рівень екіпіровки — як якісний, так і кількісний.

По-третє, екіпіровка клубам поставляється, як правило, офіційними представниками спортивних брендів в Україні, адже це пов’язано з правами на певну торговельну марку, і з цим пов’язане подальше проходження митних процедур.

По-четверте, вартість екіпіровки клубу із середини УПЛ, як правило, не перевищує 40-50 тисяч доларів. Мова про сезон, і залежить од обсягу замовлення, тобто якщо одягається основна команда, а це майже 100 осіб.

По-п’яте, якщо брати українських грандів, то це будуть значніші суми, так як екіпіровку отримує весь клуб, починаючи від малюків 7–8 років, фан-магазин, а так само команди-сателіти, які за договором пов’язані з топ-клубом зобов’язаннями. Однак достовірна інформація знаходиться там само, де й інформація по контрактам футболістів. Як правило, в основ­ному це ДЮСШ і дитячі команди в найближчих регіонах. Таким чином, клуб допомагає розвитку дитячого футболу, а дитячий футбол допомагає відшукати обдарованих футболістів у регіоні.

По-шосте, «Динамо», «Шахтар» і «Дніпро» продають свою футбольну екіпіровку, окрім своїх фан-магазинів, іще й через роздрібну мережу представників бренду, що теж відповідає європейській практиці.

І, нарешті, по-сьоме, на сьогодні продаж офіційної футбольної екіпіровки був добре поставлений в зазначених клубах, але через різного роду обставини клуби не отримують відчутної фінансової підтримки, як бачимо на прикладах із «Манчестер Юнайтед» або «Реала» з «Барселоною».

Сергій ТАЛИМОНЧИК.

X