НЕ ЧЕКАЙТЕ В ГОСТІ, ДОРОГІ ГОСПОДАРІ
ІСТОРІЯ З НЕПРИБУТТЯМ КОМАНДИ НА ОФІЦІЙНУ ГРУ ЧЕРЕЗ ПОГОДНІ ПРИМХИ — СТАРА ПІСНЯ
Останні «гарячі» результати українських клубів у єврокубках — це не єдине питання, яке нині жваво обговорюють уболівальники. Не менш важлива проблема, яка донині залишається невирішеною, це — історія з незіграним матчем 1/8 фіналу Кубка України між «Чорноморцем» і «Дніпром».
СЛОВО ЗА ПРЕМ’ЄР-ЛІГОЮ ТА ФФУ
Нагадаємо, минулого тижня дніпропетровський клуб так і не зумів прибути на кубковий поєдинок із командою Романа Григорчука. Причиною тому стали несприятливі погодні умови. За інформацією офіційного сайту дніпрян, двічі команда Хуанде Рамоса літала до Південної Пальміри впродовж двох днів, проте жодна із цих спроб так і не увінчалась успіхом, адже щоразу аеропорт Одеси відмовляв у посадці через сильний туман. Уже після інформації про відміну матчу постало логічне запитання, чому не можна було зразу розглянути варіант із наземним транспортом уже після першої невдалої спроби, щоби вчасно добратися до місця проведення матчу? Адже відстань між Дніпропетровськом і Одесою складає 400 із гаком км. Це, приміром, майже 6–7 годин у дорозі автобусом. На схоже запитання в інтерв’ю офіційному сайту «Дніпра» відповів генеральний директор клубу Андрій Стеценко: «Одразу після того, як у вівторок увечері ми повернулися до Дніпропетровська після першого невдалого польоту, розглядалася можливість вирушити до Одеси поїздом або автобусом. Але обидва варіанти виявилися неприйнятними. Поїзд відходив уже за годину, тож за такий короткий час вирішити питання поїздки офіційної делегації команди із 40 чоловік було просто неможливо. Варіант із автобусом також не прийняли в зв’язку з тим, що в умовах поганої видимості (через сильний туман) пересуватися в темний час доби на настільки далеку відстань було вкрай небезпечно. При цьому враховувалися відповідні рекомендації на найближчі дні від ДАІ».
Офіційний сайт «Чорноморця», у свою чергу, констатував: «Гра 1/8 фіналу Кубка України між «Чорноморцем» та «Дніпром» не відбулася, бо дніпропетровська команда не прибула до Одеси. О 20.15 суддя матчу Анатолій Абдула зробив у рапорті арбітра такий запис: «Гра не відбулася в зв’язку з неявкою команди «Дніпро» (Дніпропетровськ) на стадіон». Рішення з цього поєдинку буде ухвалене керівними органами українського футболу».
Справді, тепер своє вирішальне слово належить сказати прем’єр-лізі та Федерації футболу України. Чи буде зіграно цей матч, чи гостям зарахують технічну поразку? Однак, чесно кажучи, не хочеться, щоби від цього рішення постраждав той, хто найменше цього заслуговує — український уболівальник. Хочеться, щоби доля путівки до чвертьфіналу вирішувалась саме на футбольному полі.
ІСТОРІЯ «НЕДОЛЬОТІВ» І «НЕДОЇЗДІВ»
У новітній історії України це вже не перший випадок, коли команда змушена знаходити інші варіанти вояжу на матч замість попервах запланованих.
1996 року випадок із відміною матчу у чемпіонаті України зафіксований у Сімферополі, коли луцька «Волинь» так і не змогла вчасно дістатися на поєдинок із «Таврією». Тоді лучани, за день до гри, планували з аеропорту Львова взяти курс на південь, до Сімферополя. Проте вже будучи в аеропорту, делегації «Волині» повідомили, що у столиці Криму несприятливі погодні умови, тож тамтешній аеропорт не зможе їх прийняти. Було вирішено відкласти виліт на певний час. Але в підсумку, так і недочекавшись «зеленого світла», виліт було скасовано.
Два тижні знадобилося ПФЛ, аби розглянути всі аспекти цієї пригоди. Як результат — обом командам запропонували знайти консенсус і все ж таки провести цю гру. До того ж, день проведення поєдинку пропонувалося визначити самим командам, коли їм зручно грати. Проте «Таврія» таку пропозицію не підтримала, тож «Волині» було зараховано технічну поразку.
Дещо подібна історія трапилась того ж таки 1996 року. Столичний ЦСКА також не зумів здійснити посадку в аеропорту Запоріжжя, коли вирушив на поєдинок першості з тамтешнім «Металургом». Історія зберігає пікантні подробиці того виїзду: київський клуб літав на військових літаках, і пілоти, будучи справжніми професіоналами, були готові посадити літак навіть у таких несприятливих погодних умовах, проте все ж було вирішено не ризикувати й повернутися до Києва. У підсумку, гра таки не відбулася через неявку ЦСКА на поєдинок, і «армійцям» було також зараховано технічну поразку.
Проте було в історії українського футболу й позитивне рішення на користь того, хто спізнився. Мовиться про матч чемпіонату 2004 року, коли київське «Динамо» з пригодами добиралося на поєдинок проти «Кривбасу». Це була зустріч останнього туру першого кола, яка мала відбутися на початку грудня. Проте ні за день до гри, ні в день самого поєдинку динамівцям так і не вдалося вилетіти з Києва через примхи погоди. Лише ввечері другого дня було вирішено вирушати потягом. Зрозуміло, що матч довелося перенести, проте він усе ж відбувся — наступного дня. По приїзді столичної делегації до Кривого Рогу поєдинок відбувся того ж дня і завершився, як не дивно, на користь саме гостей — 0:2.
2007-го року полтавська «Ворскла» не змогла вчасно прибути на двобій із «Зорею». Поєдинок 16 туру так і не відбувся, адже полтавці спочатку не могли вилетіти з рідного міста, а потім із Харкова через погані погодні умови. Витративши даремно час, команда вирішила вирушити на звітний матч автобусом, незважаючи на те, що прибувала би вона до Луганська на зустріч із суттєвим запізненням. Проте «Зоря» такий варіант подій із багатогодинною затримкою матчу не прийняла, тому полтавці були змушені повертатися додому… з технічною поразкою.
Зовсім свіжий приклад уже з вдалою логістикою — матч минулого сезону (2013-го), коли луцька «Волинь» через несприятливі погодні умови в Луцьку (великі снігопади) вирушила до Києва автобусом, а зі столиці вже потягом до Луганська на матч проти «Зорі». Здолавши величезну відстань, команда тодішнього наставника лучан Анатолія Дем’яненка, все ж прибула на гру вчасно. Отож, як бачимо, подібні ситуації з примхами небесної канцелярії траплялись і раніше, та їх удавалося вдало залагоджувати. Що вже казати про закордонний досвід…
ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД
Мабуть, найяскравіший приклад із подоланням природних негараздів продемонструвала 2010 року «Барселона». Каталонський гранд через проблеми з повітряним сполученням по всій Європі (з причини виверження ісландського вулкану) був змушений їхати на півфінальний матч Ліги чемпіонів проти «Інтера» до Мілана автобусом. І нічого, вирушивши ще в неділю із однією зупинкою в Каннах (матч відбувався у вівторок), доїхали живі-здорові, подолавши майже 1000 км. І навіть програвши той поєдинок міланцям, ніхто із суперзірок на кшталт Мессі чи Іньєсти не скаржилися на втому.
Ще один приклад продуманої логістики продемонстрував «Ліон», який у той же період вирушив автобусом до Мюнхена на матч проти «Баварії».
Перенесення матчів через неприїзд команди не є чимось незвичним і для нашого сусіда — Росії. Свого часу, через нельотну погоду у Самарі, команда «Крилья Совєтов» не могла вчасно прибути на гру молодіжної першості з «Анжи». Однак поєдинок усе ж відбувся згодом — за дев’ять днів од першочергової дати. Інший приклад — перенесення поєдинку між резервними складами «Луч-Енергії» та «Рубіна». Причина досить банальна — казанці не змогли вчасно вилетіти до далекого Владивостока через несприятливу погоду. Щоправда, цього разу гру було перенесено лише на добу.
Отже, як бачимо, далеко не в усіх випадках команді, яка вчасно не прибувала на гру, в підсумку зараховували технічну поразку. Головне, це не тільки продумувати логістику поїздки заздалегідь, а й своєчасно оперативно вирішувати у разі форс-мажорних ситуацій, які би дозволили пришвидшити процес поїздки на конкретний поєдинок, а не просто чекати, як кажуть, «у моря погоди». Зараз цей вислів стає особливо доречним.
Володимир БОБИР.